Wat speelt er, wat kunt u verwachten op het gebied van merkenrecht en het recht rond handelsnamen, domeinnamen en Google Adwords?
Hoe krijg ik deze rechten, hoe streng is het vereiste van onderscheidend vermogen en wat te doen bij een te beschrijvend merk of beschrijvende naam. Wat is de beschermingsomvang?
Er wordt ook een overzicht gegeven van de recente ontwikkelingen en de blijvende betekenis van de uitspraken in de zaken L’Oréal/Bellure, Eurotyre, L’Oréal/eBay, Interflora, Red Bull/Winters, Onel/Omel & de diverse Stokke-zaken.
Laat u online 2 uur bijpraten door de inspirerende docent Prof. mr. Dirk Visser, stel uw vragen rechtstreeks aan de docent via de chatfunctie en u komt weer geheel beslagen ten ijs.
Handout: Wilt u zich voorbereiden? Lees alvast onderstaande handout behorende bij dit webinar.
Alvast een vraag? Laat het weten via opleidingen@boomjuridisch.nl.
Speciaal aanbod voor leden van rechterlijke macht, fulltime wetenschappers en studenten: u kunt zich nog op de reservelijst laten zetten via een e-mail naar opleidingen@boomjuridisch.nl.
| Datum | 27 maart 2013 | Duur | 02:00 u |
| Prijs | € 138,- ex. btw | Starttijd | 10:00 u |
| Punten | 2 PO | Eindtijd | 12:15 u (excl. presentiecontrole) |
![]() |
Pauze(s) | 11:00 - 11:15 |
(1969) is sinds 2003 hoogleraar intellectuele eigendomsrecht in Leiden. Vanaf 1996 is hij werkzaam als advocaat te Amsterdam, sinds 2015 bij Visser Schaap & Kreijger.
Dirk Visser is bestuurslid van verschillende verenigingen en stichtingen op het gebied van de intellectuele eigendom, daarnaast is hij co-auteur van het handboek Auteursrecht (Kluwer 2005), auteur van ‘Het ABC van iedere IE-inbreuk’, van ‘Te Intellectuele eigendom’ en van ‘Motiveren in IE zaken’ en redacteur van Tekst & Commentaar Intellectuele Eigendom en van verschillende andere boeken.